Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога
Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога
Прыём пакета дакументаў на аказанне дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ажыццяўляецца ў службе «адно акно» Верхнядзвінскага райвыканкама па адрасе: г. Верхнядзвінск, ул. Кооперативная, д. 1 (1-ы паверх, каб. 11,12).
Тэлефон: 8 (02151) 6-38-83
Даведачную інфармацыю па прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі можна атрымаць па нумары тэлефона: 8 (02151) 6-39-05
Спецыяліст па сацыяльнай рабоце – Сардыко Алена Уладзіміраўна
Кабінет № 4
Тэлефон: 8 (02151) 6-39-05
Графік працы: ПН-ПТ: 8.00-13.00 | 14.00-17.00
Адрас: г. Верхнядзвінск, вул. Ленінградская, 71
Прыём пакета дакументаў на аказанне Дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе:
Штомесячная і (ці) аднаразовая сацыяльная дапамога
Парадак прадастаўлення штомесячнай сацыяльнай дапамогі і (ці) аднаразовай сацыяльнай дапамогі
Штомесячная сацыяльная дапамога прадастаўляецца сем'ям (грамадзянам) пры ўмове, што іх сярэднедушавы даход па аб'ектыўных прычынах ніжэй найбольшай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, зацверджанага Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь (далей – крытэрый патрэбнасці). Шматдзетным сем'ям штомесячная сацыяльная дапамога прадастаўляецца пры ўмове, што іх сярэднедушавы даход складае не больш за 1, 15 велічыні крытэрыю патрэбнасці.
Памер штомесячнай сацыяльнай дапамогі на кожнага члена сям'і (грамадзяніна):
- складае станоўчую рознасць паміж крытэрыем патрэбнасці і сярэднедушавым даходам сям'і (грамадзяніна);
- пералічваецца пры павелічэнні крытэрыю патрэбнасці ў перыяд прадастаўлення штомесячнай сацыяльнай дапамогі.
Па рашэнні камісіі штомесячная сацыяльная дапамога можа быць прадастаўлена на перыяд больш за 6 месяцаў (але не больш за 12 месяцаў):
- адзінокім інвалідам I і II групы;
- адзінокім грамадзянам, якія дасягнулі ўзросту 70 гадоў;
- няпоўным сем'ям, у якіх бацька ажыццяўляе догляд за дзіцем-інвалідам ва ўзросце да 18 гадоў;
- сем'ям, якія выхоўваюць непаўналетніх дзяцей (дзіцяці), у якіх абодва бацькі (маці (мачаха), бацька (айчым) у поўнай сям'і альбо адзіны з бацькоў у няпоўнай сям'і, усынавіцелю (удочеритель) з'яўляюцца інвалідамі I або II групы, а таксама калі адзін з бацькоў у поўнай сям'і з'яўляецца інвалідам I групы, а другі ажыццяўляе догляд за ім і атрымлівае дапамогу, прадугледжанае заканадаўствам;
- шматдзетным сем'ям. З 01.09.2020 ўступіў у дзеянне пункт 3 Указа № 171, у адпаведнасці з якім шматдзетным сем'ям павялічаны перыяд прадастаўлення штомесячнай сацыяльнай дапамогі да 12 месяцаў і крытэрый патрэбнасці для яго прадастаўлення са 100 да 115 працэнтаў бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва.
Штомесячнай сацыяльнай дапамогі не прадастаўляецца сям'і (грамадзяніну), калі:
- сям'я (грамадзянін) у цэлым мае ў Рэспубліцы Беларусь ва ўласнасці больш аднаго жылога памяшкання (кватэры, жылога дома), за выключэннем шматдзетных сем'яў, а таксама сем'яў, ва ўласнасці якіх знаходзяцца адно жылое памяшканне (кватэра, жылы дом) і доля агульнай плошчы жылога памяшкання;
- член сям'і (грамадзянін) здае па дагаворы найму (паднайму) жылое памяшканне;
- член сям'і (грамадзянін) атрымлівае адукацыю на платнай аснове, за выключэннем выпадкаў атрымання такой адукацыі з прыцягненнем крэдыту на льготных умовах для аплаты першай вышэйшай адукацыі ці за кошт сродкаў юрыдычных асоб, а таксама фізічных асоб, якія вядуць з ім паасобнае гаспадарка;
- член сям'і (грамадзянін) з'яўляецца ўласнікам транспартнага сродку (акрамя мапедаў, веласіпедаў), набытага на працягу апошніх 12 месяцаў перад датай звароту, за выключэннем сем'яў, у складзе якіх маюцца дзеці-інваліды, інваліды I, II групы, шматдзетных сем'яў;
- працаздольны член сям'і (грамадзянін) не выканаў план па самастойнаму паляпшэнню матэрыяльнага становішча для працаздольных членаў сям'і (грамадзян), распрацаваны пастаянна дзеючай камісіяй, за выключэннем выпадкаў невыканання такога плана па аб'ектыўных прычынах.
Штомесячная сацыяльная дапамога выплачваецца ў кожным месяцы на працягу перыяду яго прадастаўлення. Выплата штомесячнай сацыяльнай дапамогі, які прыпадае на месяц звароту, можа быць праведзена ў месяцы, наступным за месяцам звароту.
Аднаразовая сацыяльная дапамога прадастаўляецца сем'ям (грамадзянам), якія апынуліся па аб'ектыўных прычынах у цяжкай жыццёвай сітуацыі, якая парушае нармальную жыццядзейнасць, пры ўмове, што іх сярэднедушавы даход складае не больш 1,5 велічыні крытэрыю патрэбнасці.
Аднаразовая сацыяльная дапамога выплачваецца
не пазней 10 рабочых дзён пасля прыняцця камісіяй адпаведнага рашэння.
Памер аднаразовай сацыяльнай дапамогі ўстанаўліваецца ў залежнасці ад цяжкай жыццёвай сітуацыі, у якой знаходзіцца сям'я (грамадзянін), у суме, якая не перавышае 10-кратнага памеру бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, дзеючага на дату прыняцця рашэння.
Дакументы, якія прадстаўляюцца на аказанне штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог:
- заяву
- пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу заяўніка і членаў яго сям'і, даведка аб вызваленні;
- пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці ЎСІХ ДЗЯЦЕЙ;
- пасведчанне аб устанаўленні бацькоўства;
- даведка аб месцы жыхарства і складзе сям'і;
- пасведчанне аб заключэнні шлюбу;
- копія рашэння суда аб скасаванні шлюбу або пасведчанне аб скасаванні шлюбу ці іншы дакумент, які пацвярджае катэгорыю няпоўнай сям'і;
- выпіска з рашэння суда аб усынаўленні (удачарэнні);
- копія рашэння мясцовага выканаўчага і распарадчага органа аб устанаўленні апекі;
- звесткі аб атрыманых даходах кожнага члена сям'і за 12 месяцаў, што папярэднічаюць месяцу звароту;
- даведка з суда аб алиментах;
- дагавор рэнты і (або) пажыццёвага ўтрымання з утрыманнем;
- працоўная кніжка (пры яе наяўнасці) – для непрацуючых грамадзян і непрацуючых членаў сям'і (выпіска (копія) з працоўнай кніжкі або іншыя дакументы, якія пацвярджаюць занятасць, – для працаздольных грамадзян);
- даведка аб рэалізацыі с/г прадуктаў;
- дагавор аб падрыхтоўцы спецыяліста на платнай аснове;
- пасведчанне інваліда;
- пасведчанне дзіцяці-інваліда;
- пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі індывідуальнага прадпрымальніка;
- даведка з ЗАГСа, што запіс праведзена са слоў маці, не якая складаецца ў шлюбе (прадастаўляецца па запыце УТЗ і СЗ);
- даведка аб навучанні (паказаць на дзённым/завочным, бюджэтнае/платнае, перыяд навучання);
- даведка аб памеры стыпендыі;
- пенсійнае пасведчанне;
- дагавор найму (паднайму) жылога памяшкання.
Сацыяльнай дапамогі для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў (ўбіраюць трусікаў), якія ўбіраюць прасцін (пялёнак), ўралагічных пракладак (ўкладышаў) (далей – падгузнікі)
Сацыяльная дапамога для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў прадастаўляецца незалежна ад велічыні сярэднедушавога даходу сям'і (грамадзяніна) дзецям-інвалідам ва ўзросце да 18 гадоў, якія маюць IV ступень страты здароўя, інвалідам I групы на падставе індывідуальнай праграмы рэабілітацыі інваліда або заключэння ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі дзяржаўнай арганізацыі аховы здароўя аб патрэбнасці ў падгузнікаў і дакументаў, якія пацвярджаюць выдаткі на іх набыццё.
Памер сацыяльнай дапамогі для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў устанаўліваецца ў суме, якая не перавышае 1,5-кратнага памеру бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, дзеючага на дату прыняцця рашэння.
Сацыяльная дапамога для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў прадастаўляецца: чатыры разы на працягу каляндарнага года, але не больш аднаго разу ў месяц.
Сацыяльная дапамога для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў у грашовай наяўнай форме выплачваецца: не пазней за 10 рабочых дзён пасля прыняцця камісіяй рашэння.
У выпадку смерці грамадзяніна, які меў права на сацыяльную дапамогу для пакрыцця затрат на набыццё падгузнікаў, выплата такой дапамогі членам сям'і (апекуна (папячыцеля), прадстаўніку) не вырабляецца.
Дакументы, якія прадстаўляюцца на сацыяльнае дапаможнік для кампенсацыі выдаткаў на набыццё падгузнікаў:
- заяву;
- пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу (у дачыненні да дзяцей-інвалідаў ва ўзросце да 14 гадоў, – пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу і (або) паўнамоцтвы іх законных прадстаўнікоў);
- пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці – пры набыцці падгузнікаў для дзіцяці-інваліда;
- індывідуальная праграма рэабілітацыі інваліда або заключэнне ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі дзяржаўнай арганізацыі аховы здароўя аб патрэбнасці ў падгузнікаў;
- пасведчанне інваліда – для інвалідаў I групы;
- пасведчанне дзіцяці-інваліда – для дзяцей-інвалідаў ва ўзросце да 18 гадоў, якія маюць IV ступень страты здароўя;
- дакументы, якія пацвярджаюць выдаткі на набыццё падгузнікаў, устаноўленыя ў адпаведнасці з заканадаўствам, з абавязковым указаннем наймення набытага тавару ў Рэспубліцы Беларусь;
- пасведчанне на права прадстаўлення інтарэсаў падапечнага, даверанасць, аформленая ў парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам, дакумент, які пацвярджае сваяцкія адносіны, – для асоб, якія прадстаўляюць інтарэсы інваліда I групы
- даведка аб месцы жыхарства і складзе сям'і (калі падгузнікі дзецям-інвалідам да 18 гадоў) прадастаўляецца па запыце ТЦСАН
Забеспячэнне прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця
Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця прадастаўляецца сем'ям:
- якія маюць сярэднедушавы даход ніжэй крытэрыю патрэбнасці;
- сем'ям пры нараджэнні двойні або больш дзяцей такая дапамога прадастаўляецца незалежна ад велічыні сярэднедушавога даходу.
Сярэднедушавы даход сям'і (грамадзяніна) вызначаецца зыходзячы з даходаў, атрыманых членамі сям'і (грамадзянінам) на працягу 12 месяцаў, што папярэднічаюць месяцу звароту, за выключэннем сем'яў, у якіх працаздольны бацька (працаздольнае асоба, з якой маці не знаходзіцца ў зарэгістраваным шлюбе, але сумесна пражывае і вядзе агульную гаспадарку) звольнены з работы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва ці іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штату работнікаў, вылічваецца за тры месяцы, што папярэднічаюць месяцу звароту за такой дапамогай.
Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця прадастаўляецца з 1-га чысла месяца, наступнага за месяцам звароту, на кожныя 6 месяцаў да дасягнення дзіцем узросту двух гадоў.
Выдаюцца прадукты толькі айчыннай вытворчасці, прызначаныя для дзяцей ранняга ўзросту і маюць адпаведную маркіроўку на ўпакоўцы з указаннем узросту, з якога гэтыя прадукты могуць ужывацца ў ежу.
Дакументы, якія прадстаўляюцца на аказанне дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця:
- Заяву
- Пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу заяўніка і членаў яго сям'і
- Выпіска з медыцынскіх дакументаў дзіцяці з рэкамендацыямі ўрача-педыятра ўчастковага ўрача-педыятра па рацыёну харчавання дзіцяці
- Пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці ЎСІХ ДЗЯЦЕЙ
- Пасведчанне аб устанаўленні бацькоўства, копія рашэння суда аб прызнанні бацькоўства або даведка аб запісу акта аб нараджэнні
- Пасведчанне аб заключэнні шлюбу
- Копія рашэння суда аб скасаванні шлюбу альбо пасведчанне аб скасаванні шлюбу ці іншы дакумент, які пацвярджае катэгорыю няпоўнай сям'і
- Копія рашэння суда аб усынаўленні (удачарэнні)
- Копія рашэння мясцовага выканаўчага і распарадчага органа аб устанаўленні апекі
- Дагавор рэнты і (або) пажыццёвага ўтрымання з утрыманнем – для грамадзян, якія заключылі згаданы дагавор
- Выпіска (завераная копія) з т рудава кніжкі або іншыя дакументы. якія пацвярджаюць занятасць працаздольнага бацькі ў поўнай сям'і (альбо працаздольнасць асобы, з якой маці не знаходзіцца ў зарэгістраваным шлюбе, але сумесна пражывае і вядзе агульную гаспадарку)
- сведенья аб атрыманні даходах КОЖНАГА ЧЛЕНА СЯМ'І ЗА 12 (3) МЕСЯЦАЎ (папярэднічаюць месяцу звароту)
- даведкі аб рэалізацыі с/г прадуктаў
- Даведка з суда аб алиментах (калі не звярталіся за аліментамі – даведка аб заработнай плаце бацькі дзіцяці (дзяцей) + копія працоўнай бацькі)
- Даведка аб месцы жыхарства і складзе сям'і (прадастаўляецца па запыце ТЦСАН)
- Даведка з ЗАГСа, што запіс праведзена са слоў маці, не якая складаецца ў шлюбе (прадастаўляецца па запыце ТЦСАН)
- Пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі індывідуальнага прадпрымальніка
- Пасведчанне інваліда
- Пасведчанне дзіцяці-інваліда
- Дагавор найму (паднайму) жылога памяшкання
Орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на працягу 3 рабочых дзён з дня прыёму заявы аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі накіроўвае ў дзяржаўныя органы, іншыя арганізацыі запыт аб прадстаўленні дакументаў, неабходных для прадастаўлення дадзенага выгляду дапамогі.
Калі Вы апынуліся ў цяжкай жыццёвай сітуацыі, якая аб'ектыўна парушыла нармальную жыццядзейнасць і складаная для самастойнага дазволу, Вы заўсёды можаце звярнуцца ў дзяржаўную ўстанову «Тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва Верхнядзвінскага раёна», дзе Вам акажуць кваліфікаваную дапамогу.